חוסרים בויטמינים ומינרלים אצל טבעונים

סרטון מעניין של דר מייקל גרגר (מצורף בסוף הפוסט) מתייחס לנושא החשוב של חוסרים תזונתיים בתזונה מן הצומח או תזונה טבעונית. 

בסרטון הוא מתייחס לכמה ויטמינים ומינרלים:

  1. לגבי ויטמין B12 ההמלצה שלו היא להיעזר בתוספים או מזונות מועשרים ולעקוב אחרי רמת ה B12 באופן קבוע מאחר ומחסור ב B12 יכול להוביל לפגיעה בבריאות וסימפטומים שונים.
  2. יש ויטמינים שמקבלים רק מצריכת פירות וירקות מסוימים, כך שטבעונות ללא אכילת פירות וירקות יכולה להיות בעייתית ויש לשים לב לכך. בסרטון הוא נותן דוגמא לילדה צמחונית שלא אכלה פירות וירקות וסבלה ממחסור חמור של ויטמין A (שיש בירקות ירוקים ופירות וירקות כתומים) אשר פגע בראייה שלה.
  3. יוד - הוא ממליץ לצרוך באופן קבוע אצות ים כדי להשלים את צריכת היוד המומלצת.
  4. ברזל - לפי הסרטון אין מחקרים המראים שאצל צמחונים/טבעונים יש יותר אנמיה מאשר אוכלי בשר, יחד עם זאת אחוז לא קטן מהאוכלוסיה, בפרט נשים, סובל ממחסור בברזל. אם הברזל נמוך המלצותיו הן לצרוך מזונות עשירים בברזל, להוסיף לארוחות מזונות עשירים בויטמין C להגברת הספיגה ולהפחית שתיית תה וקפה סביב הארוחות מאחר והם פוגעים בספיגת הברזל.
מעבר לתזונה צמחונית / טבעונית ברובה או באופן מלא הוא החלטה חכמה אך צריך להיעשות בתבונה ובהקשבה לגוף במיוחד עבור מי שסובל מחוסרים תזונתיים, בררנות באוכל או בעיות בריאותיות שונות.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד בנושא: