אילו מזונות נלחמים הכי טוב בסרטן

מסתבר שלתזונה שאנו אוכלים יש השפעה משמעותית הן במניעת סרטן והן במלחמה בסרטן למי שחלה ומנסה להתמודד עם המחלה. בשנים האחרונות יותר מחקרים בודקים את הנושא ובפוסט זה אביא מספר תוצאות וטיפים בהתבסס על מחקרים אשר הציג דר מייקל גרגר המצוין באתר שלו. בכל מקרה מומלץ גם להתייעץ באנשי מקצוע והכי חשוב לקרוא, לחקור ולנסות לבד.

מודעה מקמפיין גיוס כספים למחקר על סרטן בבריטניה

אנא העבירו את הטיפים הללו למי שיכול להיעזר בהם (חולים, אנשים בסיכון גבוה וכל מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו) זה יכול להציל להם את החיים.
  1. אילו ירקות נלחמים הכי טוב בהתרבות של תאי סרטן מסוגים שונים? במחקר שבדק מגוון גדול של ירקות נמצא כי ירקות ממשפחת הבצלים כמו שום, בצל ירוק וכרישה וירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי, קייל, כרוב וכרובית עושים את העבודה הטובה ביותר. אז הוסיפו ירקות אלו ואחרים לתפריט שלכם. אפשר למשל לעשות מתכון של ירקות מוקפצים ולשלב ירקות משתי המשפחות.
  2. ליגנן - Lignan הוא רכיב אשר נמצא במקורות מן הצומח ונמצא במספר מחקרים כתורם למניעת סרטן השד והעלאת אחוזי הישרדות לאחר מחלה כמו גם לשיפור במצבם של חולי סרטן פרוסטטה. היכן ניתן למצוא אותו ? בעיקר בזרעי פשתן ושומשום, בפולי סויה, בדגנים כמו שיפון ושיבולת שועל, ירקות כמו ברוקולי וכרוב ופירות למשל אפרסק ותותים.
  3. בהשוואה של 11 סוגי פירות ביכולתם להילחם בהתרבותם של תאי סרטן כבד נמצא כי הפירות אשר הביאו לתוצאה הטובה ביותר הם: חמוציות, לימונים ותפוחים (לפי הסדר הזה). 
  4. בניסיון להבין מדוע נשים אסיאתיות סובלות עד לפי 6 פחות מסרטן השד. נמצא כי צריכה של פולי סויה במיוחד אם מתחילים מגיל צעיר מקטינה את הסיכון לסרטן השד. גם תה ירוק תורם להפחתה קטנה של הסיכון לסרטן השד, אבל הרכיב המשמעותי ביותר היה... פטריות הנפוצות בתזונה האסיאתית. נשים אשר אכלו בממוצע חצי פטריה ליום במשך חודש הקטינו את הסיכון לחלות בסרטן השד במעל 60%.
  5. ואחרון חביב להפעם, החילבה, עליו הרחבתי בפוסט קודם: למה כדאי לכם לאכול נבטי ונבטוטי חילבה. החילבה נמצא במחקר כבעל פוטנציאל לחיסול תאי סרטן ממספר סוגים ביניהם סרטן הערמונית.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם את: