כדאי לכם לאכול נבטי ברוקולי

 רוצים לשפר את הבריאות? להגן על הגוף מסרטן וסוכרת? להפחית נזקים של זיהום אוויר?

התשובה יכולה להגיע דרך הוספה של מזון אחד פשוט לתפריט שלכם : נבטי ברוקולי.

נבטי ברוקולי עשירים בויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ופיטוכימיקלים. ובמיוחד הם עשירים ברכיב אשר נקרא סולפוראפן sulforaphane - רכיב על שנמצא במשפחת הירקות המצליבים ובכמות גבוהה מאוד בנבטי ברוקולי, שמחקרים מצאו אותו יעיל במלחמה במגוון מחלות כרוניות ומצבים בריאותיים שונים. 

איך לאכול אותם?

אני אוהב להוסיף אותם לשייקים, לפעמים לסנדביץ' או דוסה, ולפעמים לקחת חופן ולאכול או לפזר מעל סלט או מנה אחרת. לנבטי הברוקולי יש טעם לא חזק מאוד כך שהם יכולים להשתלב בכל מיני דברים, מה שכן, יחסית לנבטים אחרים הם לא מחזיקים הרבה זמן מעמד בחוץ/במקרר אז צריך לאכול אותם תוך מספר ימים. הסולפוראפן נוצר רק כאשר יש שבירה של דפנות התאים בנבטים ולכן צריך ללעוס אותם טוב או לצרוך אותם באופן שמאפשר את זה למשל להוסיף לשייק.


נבטים או תוסף תזונה?

למי שלא מצליח לצרוך אותם כנבטים קיימת אפשרות לקנות תוסף תזונה של נבטי ברוקולי אבל זה גם יקר יותר (בפרט אם אתה מגדל את הנבטים לבד) וגם כנראה פחות יעיל לפי הסרטון הזה של דר גרגר שהשווה בין נבטי ברוקולי לתוסף. למי שרוצה לקנות נבטים באיכות טובה ממליץ על הנבטים של דרור - נבטים שמגיעים על מצע ואפשר לחתוך כמה ומתי שרוצים ולקבל נבטים טריים באיכות גבוהה. אפשר לקנות אותם בחנויות טבע או דרך האתר שלו.

בקיצור, אם אתם רוצים להוסיף מזון אחד בריא לתפריט שלכם, נבטי ברוקולי זו אופציה מעולה.

נבטי ברוקולי - תמונה מויקיפדיה


אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

אילו מזונות כדאי להוסיף לסרטן נגד סרטן

על נבטי חילבה - מזון על