עוד כמה מחשבות וציטוטים על נשימה

הנשימה היא אחד החלקים החשובים והמהותיים ביותר בתוך תרגול היוגה.

ככל שאני מעמיק בתרגול הנשימה, שנקראת גם פראניאמה בעולם היוגה אני מבין כמה הוא חיוני לבריאות הפיזית והנפשית שלנו במיוחד בעולם המערבי של ימינו. לצד מסורות ארוכות שנים של תרגול נשימה, מחקרים מהשנים האחרונות מראים שעבודה עם הנשימה יכולה להשפיע לטובה על מגוון רחב של מצבים בריאותיים. בקיצור אם יש לכם כמה דקות לתרגל משהו כל יום, נשימה היא כנראה אחת הבחירות הטובות ביותר שאפשר לעשות. 

למי שלא בטוח ממה להתחיל, אפשר פשוט לתרגל נשימה איטית לבטן לכמה דקות כל יום, למשל לפני השינה, כשקמים בבוקר או בהפסקה קטנה במהלך היום.

מה נחשב לנשימה איטית?  פחות מ 10 נשימות לדקה ולנסות לכוון ל 5-6 נשימות לדקה שזה נשימה בקצב של 5 שאיפה 5 נשיפה, או 4 שאיפה 6 נשיפה. נשימה איטית לבטן מפעילה את המערכת הפרה סימפטתית בגוף, עוזרת להפחית מתח ולחץ ולעודד את מנגנוני ההתחדשות בגוף. נשימה איטית נמצאה במחקרים כטובה להפחתת לחץ דם, שיפור השינה, הורדת דלקתיות בגוף, שיפור מערכת הלב/ריאות ועוד..

ולסיום שני ציטוטי נשימה שאני אוהב מתוך טקסטים של האטה יוגה

"המיינד הוא מלך החושים, הנשימה היא מלכת המיינד" מתוך ההאטה יוגה פרדיפיקה

"בעזרת שליטה בנשימה המחלות מושמדות, בעזרת שליטה בנשימה אנרגיית החיים מתעוררת, בעזרת שליטה בנשימה המיינד נכנס למצב עילאי, אושר עולה, והמתרגל נהיה שמח" מתוך הגרנדסמהיטה


אולי יעניין אתכם גם:

עוד על דפוסי נשימה ותרגילי נשימה

המלצה על אפליקציית נשימה


בתמונה עטיפת הספר המומלץ - נשימה של ג'יימס נסטור