5 התרגילים הטיבטיים - The 5 Tibetian rites

ב 5 התרגילים הטיבטיים נתקלתי לראשונה באחד מביקורי בהודו. 

זוהי סדרה של 5 תנוחות/תרגילים קצרים שעושים ברצף עם אפשרות למנוחה קצרה בין תרגיל לתרגיל. 5 התרגילים הטיבטיים תורגלו לאורך שנים רבות אצל הטיבטים למטרת שמירה על בריאות טובה וחיזוק הגוף. חלקם מזכירים מאוד תנוחות יוגה מוכרות כמו כלב מביט מעלה ומטה, שולחן וגמל מה שאולי מעיד על השפעה הדדית שהייתה קיימת בין מסורת היוגה למסורות התרגול בקרב הטיבטים. 

מקורם של 5 התרגילים לא ידוע בבירור, ויש טענות שהם בני יותר מ 2000 שנים, הם פורסמו לראשונה במערב בספר שפורסם ב 1939 ע"י פטר קלדר שטוען שפגש איש צבא בריטי שלמד את הטכניקה בטיבט וגילה את כוחה להשבת הנעורים.

התמונה באדיבות darebee.com


מומלץ להתחיל עם מספר קטן של חזרות של כל תרגיל נגיד 3 ובהדרגה ותוך הקשבה ליכולת הגוף להעלות עד ל 21 חזרות של כל תרגיל לביצוע יום יומי, ניתן לעשות את 5 התרגילים הטיבטיים כתרגול נפרד או לשלב עם תרגול יוגה שאתם נוהגים לעשות.

אני מצרף פה סרטון קצר שמדגים את התנוחות למי שמעוניין להכיר.


בהצלחה עם התרגול

אולי יעניין אתכם גם:

ההיסטוריה של עמידת הראש

על תנוחות היוגה - פיתולים