יום שני ללא בשר - ברוכים הבאים לישראל

ברכות לתנועת Meatless monday הישראלית אשר השיקה היום (יום שני ה 12.11.12 - תאריך יפה) את הפעילות שלה בארץ. הגרסא הישראלית הינה חלק מתנועה בינלאומית המעודדת להפחית את צריכת הבשר ומעודדת אנשים להתחיל מיום אחד בשבוע בו ימנעו מאכילת בשר. ברוח דומה, פועל ב YNET מזה תקופה פרויקט שני צמחוני,  בו מעלים בכל יום שני מתכונים צמחונים וטבעוניים. meatless monday התחיל מקמפיין בבלגיה, בעיר גנט, והתפשט לערים נוספות באירופה, ברזיל, ארה"ב ומדינות נוספות בעולם. בארץ התחילו את הפרויקט מיקי חיימוביץ , ואיתה מאיה צוראל וליאת צבי. אפשר לקוות שהקמפיין יצליח להשפיע על חלק ניכר בציבור הישראלי שעדיין מתקשה לוותר על צריכת בשר מוגזמת והרסנית.

יום שני ללא בשר
להבדיל מגישה אותה מפגינים חלק מהטבעונים/צמחונים אשר מנסה להפעיל לחץ על הציבור להפסיק לצרוך בשר או מוצרים מן החי באופן טוטאלי, שני ללא בשר ופרויקטים נוספים מנסים להשפיע על הציבור בדרך מתונה יותר, דהיינו, אתה לא חייב להפסיק לאכול בשר לגמרי כדי לתרום לסביבה ולשפר את הבריאות, גם יום אחד בלי בשר יעשה שינוי (זאת כנראה גם הסיבה שבוחרים במינוח שני ללא בשר ולא שני צמחוני או טבעוני). דרך נוספת להסתכל על זה, המון אנשים אשר יפסיקו לאכול בשר יום בשבוע, או חצי מהזמן, או שיאכלו רק בסוף השבוע, יכולים להיות משמעותיים יותר ממעט אנשים שיפסיקו לאכול בשר באופן מלא. ואני אומר, כל אחד בקצב שלו ובזמן שלו, בתקווה שבעתיד זו תהיה הנורמה.

למה בכלל כדאי להפחית בצריכת הבשר?
כדי לתרום לבריאות הסביבה ולתרום לבריאותנו שלנו

מספר נתונים שהאתר של יום שני ללא בשר מספק:
פליטת גזי חממה ע"י בעלי חיים גבוהה יותר מזו של כלי תחבורה
70% מהיערות שנכרתו באמזונס משמשים לגידול בקר וצאן
לייצור ק"ג בשר נדרשים פי 10 יותר מים מאשר לייצור ק"ג ירקות

ולמי שלא ממש מתעניין בסביבה, אולי כדאי לזכור שצריכת בשר מעלה את הסיכון למגוון רחב של מחלות ושגורמים רפואיים ומחקרים רבים ממליצים להפחתה של צריכת הבשר, לדוגמא אפשר לקרוא פוסט קודם שכתבתי על מחקר בנוגע לסכנות שבצריכת בשר שנעשה באוניברסיטת הרווארד.

להפסיק לאכול בשר, זה באמת לא סיפור כזה גדול כמו שחלק מהאנשים מציגים או חוששים, עוד הרגל שאפשר וצריך לשנות. והיום בשל המודעות הרבה יותר לנושא, זה הרבה יותר פשוט מבעבר לעשות את זה.

פה בבלוג תוכלו למצוא הרבה תכנים לגבי תזונה בריאה מן הצומח, מתכונים לצמחונים ועוד המלצות לאורח חיים בריא, אז אתם מוזמנים לקרוא, לשתף וליהנות מתזונה צמחונית ובריאה גם בימי שני וגם בשאר ימות השבוע.