המלצות על אפליקציות יוגה

כחלק מהתרגול והלימוד שלנו בדרך היוגה אנחנו יכולים להשתמש במידע ממורים, ספרים, סרטוני וידאו וגם אפליקציות לטלפון ולאייפד :) ואכן ניתן למצוא לא מעט אפליקציות יוגה באנגלית ( ונקווה שיהיו בעתיד גם בעברית).
אז הפעם אני מביא 3 אפליקציות נחמדות שיכולות לסייע למתרגלי יוגה שרוצים לשפר את התרגול שלהם ו/או לתרגל יוגה בבית, ולמורי יוגה שרוצים לשפר את הידע וההבנה שלהם את התנוחות.

DailyYoga
אפליקציה טובה ונוחה למשתמש המציעה מגוון רחב של תוכן. יש באפליקציה זו רצפי תרגול באורכי זמן שונים, יש גם אפשרות להתחלת תוכנית יוגה המכילה מספר רצפים לתרגול יומי ואפשרות למעקב בעזרת יומן אחרי הביצוע. בנוסף האפליקציה מציעה אינדקס תנוחות המוצגות בתמונה + הנחיות ודגשים כתובים לביצוע התנוחה ובנוסף אפשרות לסרטון וידאו קצר להדגמת כל תנוחה. מוזיקת יוגה נעימה מלווה את האפליקציה. למי שבוחר ניתן להוריד את גרסת ה PRO ולקבל גישה מלאה לסרטונים, תכניות ומוזיקה.
האפליקציה מתאימה לאייפון ואייפד וגם לאנדרואיד.

YogaAnatomy
באפליקציה זו יש הצגה תלת מימדית של 18 תנוחות יוגה מודגמות על ידי דגם גוף אנושי נחמד (כמו שיש בפוסטרים ללימוד שרירים) בו ניתן לראות פעולה של שרירים שונים בתנוחה ולקבל רשימה של שרירים אשר מכווצים / נמתחים בכל תנוחה. ניתן בנוסף לסובב את מודל התנוחה ולראות אותה מזוויות שונות. אפליקציה זו מתאימה יותר למורי יוגה או למתרגלים שמתעניינים בהיכרות עם שמות השרירים השונים ופעולתם בתנוחות. בין התנוחות אשר מוצגות באפליקציה אפשר למצוא: כלב מביט מטה, גשר, מחרשה, עמידת כתפיים, תנוחת העץ, תנוחת הלוחם 2 ועוד
האפליקציה מתאימה לאייפון ולאייפד. יש גרסא חינמית וגרסא מלאה שעולה 1.99$.

אפליקציית אנטומיה ויוגה

Authentic Yoga with Deepak Chopra and Tara Stiles
אפליקציית יוגה יפה מבית היוצר של דיפאק צ'ופרה ומורת היוגה Tara Stiles שמדגימה את תנוחות היוגה. האפליקציה מציעה מגוון גדול מאוד של תנוחות יוגה בתמונות או בסרטון קצר עם הסבר על מעלות כל תנוחה, בנוסף יש רצפי יוגה לתרגול ברמות שונות ושיעורי יוגה קצרים בנושאים שונים.  כשניגשים לצפות לראשונה בתכנים צריך להוריד אותם למכשיר, זה טיפה מסורבל אבל לאחר זאת ניתן לגשת אליהם בחופשיות. נראה לי שלמי שלא מכיר את התנוחות ייתכן שיהיה קצת קשה לתרגל כשברקע האפליקציה, אבל אפשר להיעזר בה כדי להכיר את התנוחות וללמוד כיצד לעשות אותן.
האפליקציה עולה 1.99$ ויש גרסא גם לאייפון ואייפד וגם למכשירי אנדרואיד.

תיהנו עם היוגה

ואולי יעניין אתכם לקרוא גם:
על גישה נכונה לתרגול תנוחות יוגה
תמונות יוגה מגניבות שיצרנו
תנוחות יוגה לשיווי משקל