מחשבות על אימון ספורט אינטגרטיבי

חזרתי עכשיו מאימון / תרגול ספורט בחוץ.
חוץ מתרגול יוגה "רגיל" אותו אני משתדל לעשות, אני אוהב בחלק מימות השבוע לצאת לאימון כזה,
אני בדרך כלל משלב בו מבין מספר אלמנטים שונים, הסדר והמשך שלהם משתנה בהתאם לכל מיני גורמים, כמו מזג האוויר, כמה זמן יש לי, איפה בא לי להיות וכו'. כשאני אומר אימון אני לא מתכוון שאני הולך וקורע את עצמי, יותר במובן של הולך לעשות סיבוב נעים בחוץ, לפעמים עם קצת מוסיקה ועל הדרך עושה קצת ספורט.
האלמנטים הם:
  • הליכה 
  • נסיעה באופניים 
  • שחייה / תנועה בים (כמובן בהתאם למזג האוויר וטמפ' המים)
  • שימוש במתקני הכושר הפזורים בתל אביב בכל מיני מקומות, למשל בגן מאיר ובחוף גורדון
  • תנוחות יוגה, תרגילי נשימה ומתיחות
לדוגמא:
יצאתי ברגל לתחנת האופניים הקרובה, לקחתי זוג אופניים ונסעתי לים, בים שחיתי קצת ולאחר מכן הלכתי על החוף להתייבש, עשיתי קצת מתיחות, חזרתי באופניים וברגל הביתה - כל הסיפור לוקח פחות משעה.

איזה ים יש לנו בארץ, חבל לא לנצל אותו


אתייחס למספר עקרונות מדוע אני חושב שהאימון הזה טוב לי ויכול להיות טוב גם לאחרים:
גיוון ויצירתיות
אחד העקרונות החשובים לי בתרגול גופני הוא גיוון, זו אחת הסיבות שאני אוהב את תרגול הויניאסה יוגה בו רצפי התנוחות והתנועות משתנים משיעור לשיעור. גיוון בסוגי וכיווני התנועה, גיוון בשרירים שעובדים, גיוון במרחב הפיזי בו אני נמצא, הגיוון טוב לגוף וגם טוב לראש ושומר אותנו חדים, לומדים ובתשומת לב. הגיוון באלמנטים השונים מאפשר לנו להיות גם יצירתיים, משחקיים, לבחור מה בא לנו, לאלתר ומתוך זה גם ליהנות מהפעילות שלנו.

לצאת מהבית
במיוחד למי שעובד מהבית או במשרד חשוב לדאוג לזמן מחוץ לבית, אם אפשר שהזמן הזה גם יהיה בטבע, בפארק או על החוף אז מצוין. זה טוב בשביל לספוג קצת שמש ואור, בשביל לנשום אוויר נקי יותר, בשביל לתת לכפות הרגליים להרגיש משהו טבעי תחתן, ובשביל לראות קצת אנשים ונוף חדש. כעת עם שעון הקיץ ומזג האוויר הנעים אפשר לעשות זאת רוב שעות היום בהנאה. בנוסף, בבית לפעמים קשה לנו לתרגל, אם זה בגלל שאין מקום פיזי מתאים או שקיימות הפרעות וגירויים מסוגים שונים.

להשתמש במשאבים שהאזור/העיר מציע עבורנו
לא חייבים מסגרת של חדר כושר או סטודיו בשביל לעשות ספורט ובטח שלא צריך ציוד מורכב ויקר. בין אם אתם גרים בעיר, במושב או בקיבוץ, אפשר להשתמש במשאבים המקומיים לרווחתנו הבריאותית. לשמחתי גם לתל אביב יש מה להציע: הים והפארק כמקומות פתוחים ומזמינים לפעילות, מתקני הכושר הפזורים בעיר ומאפשרים מגוון של פעילות גופנית בכל שעות היום, וגם פרויקט תל אופן שכאשר לא עושה בעיות :) מאפשר תנועה גמישה באופניים ברחבי העיר ושילובה ככלי תחבורה וספורט נגיש, ידידותי לסביבה וזול.

יעילות ושימוש נכון של הזמן
לא לכולנו יש הרבה זמן וכוח להשקיע בפעילות גופנית, ולא תמיד אפשר ללכת לשיעור יוגה או אחר של שעה וחצי בסטודיו, ולפעמים כשמוותרים על השיעור אז לא עושים כלום במקום. אז כמו בדברים אחרים בחיים, זה לא צריך להיות הכול או כלום. כשאנחנו מפתחים לנו תרגול תנועה אישי, ניתן לשלב אותו במסגרת היום יום שלנו גם לפרקי זמן קצרים אך אפקטיביים. וככל שעושים זאת יותר, הגוף מפנים ויכול יותר בקלות להיכנס ולצאת מהתרגול.

תיהנו