כמה רעיונות לשדרוג הסנדביץ'

הרבה אנשים ואני ביניהם אוהבים לאכול לחם.
אולי זה קשור לזכרונות ילדות של סנדביצ'ים טעימים שאבא או אמא מכינים, לריח הלחם הטרי או לזמינות והקלות של הכנת סנדביץ' כשרעבים.
למי שמנסה לאכול בריא יותר, ובמיוחד מי שטבעוני עניין הסנדביץ' יכול לאתגר, איזה לחם אוכלים ומה מורחים עליו? ואיך להפוך סנדביץ' למנה בריאה ומשביעה יותר?

בדרך לסנדביץ' עם אבוקדו אגוזי מלך ונבטוטי עדשים- טעיםםםם

הנה כמה רעיונות:
  • לשדרג את איכות הלחם, עדיף לחם ללא שמרים עשוי ממחמצת שאור (יש היום ברוב המאפיות הקטנות וגם בחנויות טבע) מבוסס על דגנים מלאים ו/או מונבטים: חיטה (למי שלא סובל מרגישות) שיפון או כוסמין. בהתאם לתזונה שכל אחד בוחר ובמיוחד למי שאוכל לחם על בסיס יומי כדאי לבדוק איזה לחם עושה לכם טוב יותר לגוף ולעיכול. לחמים בריאים לרוב יקרים יותר אבל מתוך הנחה שמשתדלים לא לאכול הרבה לחם ושהלחם משביע יותר ומספק ערכים תזונתיים זה בהחלט שווה את הכסף. 
  • כממרחי בסיס טבעוניים אפשר להשתמש מבין הבאים: אבוקדו, טחינה, חומוס, פסטו, ממרח עדשים, ממרח דלעת או ממרח זיתים. כמובן עדיף כאלו איכותיים וטבעיים (יש בחנויות טבע כמה אפשרויות לא רעות, תמיד מומלץ לקרוא את רשימת הרכיבים) או אפילו טוב יותר עשויים בבית.
  • כתוספות לטעם ולבריאות אפשר להוסיף נבטים או נבטוטים מסוגים שונים, חופן גרעינים וזרעים (למשל גרעיני חמניות או אגוזים), עלים ירוקים טריים, ירקות כבושים (כמו זיתים או צלפים), ירקות חיים (גזר, מלפפון) ועוד.. מומלץ לחשוב ביצירתיות ולא להסס לנסות רכיבים חדשים בסנדביץ' גם אם זה נראה לא קשור בהתחלה.
  • שימו לב שסנדביצ'ים, כמה בריאים שלא יהיו, לא יכולים לספק את הערכים תזונתיים להם אנו זקוקים אז מומלץ לא להפוך אותם לרכיב מרכזי ועיקרי בתזונה.
ולמי שחושב על סנדביץ' מתוק הנה רעיון:
למרוח על לחם טוב ממרח שקדים ללא תוספת סוכר (מוכרים בחנויות טבע), אפשר להוסיף מעט שמן קוקוס או דבש, לפזר מעל מעט גרעיני חמניות / אגוזים / זרעי צ'יה ולאכול בהנאה.
שיהיה בתיאבון

אולי יעניין אתכם לקרוא גם:
מתכון לירקות בתנור
מתכון לשייק ירוק
עקרונות תזונה לאביב ומתכון של ירקות מוקפצים