כמה דגשים לתנוחות יוגה על הידיים

אני שומע לפעמים ממתרגלים שחווים כאבים במפרק כף היד בתנוחות שנמצאים על הידיים, למשל בכלב מביט מטה או בירידה אל המזרן כחלק מהברכה לשמש ובתנוחות ידיים נוספות. בחלק משיעורי היוגה עובדים לא מעט על הידיים, ואם מתרגל מגיע עם רגישות באזור כף היד ולא עובד נכון ומותאם עם הידיים, וחוזרים על המנחים הללו שוב ושוב, מתישהו יופיעו סימנים שדורשים שינוי (כאב). חשוב גם לזכור שהרבה אנשים היום מבלים לא מעט זמן בשימוש במקלדת/עכבר/שימוש בסמארטפון מה שפעמים רבות יוצר מנחים לא טבעיים לידיים אשר לאורך זמן גובים מחיר.

תנוחת היוגה ושישטה אסאנה, הרבה משקל על היד אז בתשומת לב

כמו תמיד, חשוב לפתח מודעות ותשומת לב ולראות מה מתאים ונכון עבור כל אחד.
והנה 5 רעיונות לעבודה עם כף היד שמונחת על המזרן:

  • לבסס 4 נקודות אחיזה בכף היד: שורש כף היד הפנימי, שורש כף היד החיצוני, הכרית של האצבע המורה והכרית של הזרת, בדומה לכף הרגל אפשר להשתמש בדימוי של ארבעה גלגלים לרכב
  • מרכז כף היד והתעלה הקטנה לכיוון מפרק כף היד נאספים קצת מעלה, כמו כיפה/דום
  • קצות האצבעות משתרשות אל המזרן ומרווחים ביניהם אבל לשים לב לא לעשות זאת מתוך לחץ חזק מדי, אם קשה לבסס אותן לפעמים עוזר להרחיב קצת את מנח הידיים ביחס לכתפיים.
  • ננסה למצוא איזון וחלוקה של המשקל בכף היד, בין החלק החיצוני לפנימי, בין החלק הקדמי לאחורי
  • בתנוחות של כתף מעל כף יד ויד ישרה, להשתדל לא לעבור עם הכתף את קו מפרק היד במיוחד מי שרגיש באזור
כשעושים תנוחות על היד, במיוחד בהתחלה ובמיוחד מי שמגיע עם איזשהי רגישות או חולשה בידיים עדיף ללמוד טוב את הבסיס, לעשות ואריאציות פשוטות יותר - למשל בעבודה בעמידת שש עד שהגוף בונה ביטחון והבנה איך להחזיק את התנוחות ואז אפשר להתקדם.

תנוחת היוגה astavakrasana - תנוחה מאתגרת על הידיים
שיהיה תרגול נעים

אולי יעניין אתכם לקרוא גם: