מתכון לתבשיל אזוקי וירקות כתומים והמלצה על מאשה

את מאשה והמטבח של מאשה אני מכיר מסטודיו פראנה יוגה בו אני מלמד.
התברר לי שמאשה היא בשלנית מעולה ואדם מקסים ומפעילה שירות טבעוני של הכנת אוכל בריא עד הבית.
יצא לי לטעום וליהנות מכמה וכמה מנות  שהכינה כמו מג'דרה של בורגול ועדשים, אורז מלא עם פירות יבשים, טופו וירקות מבושלים, עוגת פרג ועוד. למי שאין זמן או ידע לבשל לעצמו או סתם רוצה להתפנק באוכל מבושל ביתית אני ממליץ בחום.

ומצרף פה מתכון של מאשה לאזוקי (סוג של שעועית בצבע אדום אשר דומה למאש) וירקות כתומים. אני מאוד את השילוב הזה ונוהג להכין אותו גם בבית, אז הנה הגרסא שלה ושיהיה בתיאבון.
ככה נראה אזוקי - מומלץ להשרות ללילה לפני בישול

לכ-4 מנות
רכיבים:
כוס שעועית אזוקי, מושרית למשך הלילה או יותר
בצל
גזרים
בטטה גדולה
חצי ק"ג דלעת
חוויאג' למרק
מלח לפי הטעם

ההכנה:
מבשלים את שעועית האזוקי עם חצי כפית סודה לשתיה עד שהיא רכה. 
חותכים לקוביות ומטגנים במעט שמן זית את הבצל, 
בינתיים קולפים וחותכים לקוביות את שאר הירקות, 
מוסיפים לבצל כשמזהיב ומטגנים עוד קצת. 
מוסיפים מים רותחים, קצת מתחת לגובה פני הירקות, ומבשלים עד שמתרככים הירקות.
מסננים את שעועית האזוקי מנוזלי הבישול ומוסיפים לירקות.
מתבלים בחוויאג' למרק ומלח, לפי הטעם, ואוכלים בתאבון, 
עם אורז מלא או דגן אחר ליצירת חלבון מלא.

עוד מתכונים ותכנים על תזונה בריאה שאולי יעניינו אתכם: