תובנות וציטוטים מהספר Centering Down

לאחרונה עיינתי שוב בספר Centering Down של המורה Dona Holleman, 

זה ספר מומלץ למתרגלי ומורי יוגה ואנשים אשר מתעסקים בתנועה. יש בו רעיונות מעניינים לגבי יציבה ועבודה עם הגוף והדגמה של תנוחות יוגה שונות עם הסברים לגבי ארגון הגוף בתוך התנוחה.

החלק הראשון של הספר מביא אבחנות ותובנות שונות לגבי הגוף ותרגול יוגה, אביא מספר קטעים בתרגום חופשי שלי מאנגלית

"הגוף הוא כמו עץ: המותניים הם קו הקרקע, הגוף אשר מתחת למותניים גדל למטה, הגוף אשר מעל גדל למעלה. השתמשו באנרגיה של האדמה בשביל לצמוח מטה ומעלה, ככל שהגוף גדל יותר למטה הוא יכול לגדול יותר למעלה"

"טדאסנה (עמידת הבסיס) היא התנוחה הראשונה, אם אתה יודע איך לעשות טדאסנה, אתה יודע איך לעשות את כל התנוחות הבאות, אם אתה עושה טדאסנה נכון את יודע לעשות כל תנוחה נכון"

"אל תעבור מצעד אחד לצעד הבא לפני שהגוף בשל לכך, עדיף לעבוד לאט ומדויק מאשר למהר ולעשות טעויות. הגוף שלנו הוא אורגניזם חי ולא מכונה. הגוף לא נמצא כאן בשביל לכבוש אות אלא בשביל לגלות אותו. על טעויות עליהן חוזרים עכשיו משלמים בהמשך"

"אנחנו מתרגלים יוגה בשביל להעיר את האינטליגנציה החבויה בגוף ובראש, לא רק בשביל לצבור ידע ויכולת פיזית"

"לכל תנועה עלינו להשתמש בדיוק בכמות האנרגיה הנדרשת עבור שליטה בתנועה הזו, אם נשתמש ביותר אנרגיה מהנדרש התנועה יוצאת משליטה ונהיה עייפים וחסרי נשימה"

"הגוף שלנו הוא אורגניזם אשר יכול לרפא את עצמו. יוגה משמשת להסיר מתחים לא מודעים, נוקשות וחסימות בזרימת האנרגיה בגוף, כולם מכשולים לריפוי עצמי"

"יוגה תומכת בהשקטת הגוף, המיינד והלב. גוף שקט הוא גוף עם אצילות טבעית"

המשך תרגול יוגה נעים

עטיפת הספר

אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

10 היאמות של היוגה

דגשים לתנוחות יוגה על הידיים