האם צמחונים וטבעונים שמחים יותר?

שאלה טובה, לא?
האם ואיזה השפעה יש למזון שאנחנו אוכלים על המצב רוח שלנו? ומה ההשפעה של צריכת בשר ומוצרים מן החי על מצב הרוח שלנו?

ובכן, סרטון נחמד באתר nutritionfacts מציג מחקר אשר בדק את הנושא, תרגמתי את הסרטון לעברית (פעם ראשונה שאני עושה זאת אז מתנצל אם יש פגמים באיכות) ובהמשך הפוסט תוכלו לראות אותו.
אתמצת את הסרטון עבורכם. הסרטון מציג מחקר אשר השווה במגוון מדדי מצב רוח ורגשות שליליים בין אנשים אשר אוכלים תזונה מן הצומח וכאלו אשר אוכלים תזונה מן החי ובפרט בשר. המחקר מצא כי צמחונים דיווחו על פחות רגשות שליליים מאוכלי בשר. המחקר מציע שני הסברים לכך, הראשון הוא שאם אתה לא בריא פיזית ומבלה זמן רב אצל רופאים, בבדיקות וכו', סביר להניח שהבריאות הנפשית שלך תפחת ושתסבול מיותר לחץ או עצבנות או דיכאון. ההסבר השני הוא חומצה ארכידונית, חומצה אשר לוקחת חלק ביצירת מתווכים יוצרי דלקת וכאב בגוף (תרופות כמו אספירין עובדות על פגיעה במנגנון הזה). באופן לא מפתיע ניתן למצוא אותה בעיקר במזונות מן החי כמו ביצים, עוף, בשר ועוד. ההסבר הוא אם כך שאוכלי בשר עלולים להיות יותר מדוכאים/שליליים/עצבניים בגלל התזונה שלהם שיוצרת דלקתיות בגוף ובמוח ומשפיעה באופן שלילי גם על מצב הרוח.

זהו כמובן רק הסבר אחד וברור שהתמונה יותר מורכבת הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה פסיכולוגית. לכל מי שסובל ממצב רוח ירוד או דיכאון מומלץ לחשוב טוב על התזונה שלו ולבדוק לגבי חוסרים תזונתיים (למשל של ויטמיני B , חומצות שומן חיוניות וחומצות האמינו טריפטופן וטירוזין), זה גורם מרכזי ומשמעותי במצב הרוח ואכתוב על כך עוד בעתיד, ברור שזה לא פותר את כל הבעיות אבל יכול מאוד לעזור.
אני מזמין אתכם לחשוב ולקרוא עוד על הנושא וכמובן לבדוק על עצמכם.


למי שרוצה, הנה הסרטון, ניתן להוסיף את הכתוביות בעברית ע"י לחיצה על האייקון של כתוביות והוספת עברית.



עוד פוסטים שאולי יעניינו אתכם:
טיפים לתזונה בריאה בחורף
כיצד לגרום לילדים לאכול יותר ירקות
אסטרטגיות לאושר