ציטוטי יוגה לכבוד טו בשבט - ותנוחת העץ

 אז מה בין טו בשבט ליוגה?

כמובן יש את תנוחת העץ - וריקשאסנה, תנוחת שיווי משקל על רגל אחת שמלמדת אותנו השתרשות ואיך לשהות ביציבות תוך הכלת התנודות הטבעיות של הגוף בדומה לעץ שמשתרש ומוצא דרך לנוע בגמישות עם רוחות הסערה והגשמים.

תנוחת העץ מחזקת ומאריכה את הרגליים, משפרת את הריכוז ותורמת ליציבות פיזית ונפשית.

תנוחת היוגה העץ

בספר המומלץ עץ היוגה של איינגר, הוא נעזר בדימוי האדם ודרכו הרוחנית, ודרך שמונת ענפי היוגה לעץ על כל חלקיו והתפתחותו. אביא כאן שני קטעים מהספר., מוזמנים כמובן לקרוא עוד.

"לכל שמונת ענפי היוגה יש מקום בתרגול האסנה. הענף הראשון יאמה, דומה לשורשי העץ, משום שהוא הנדבך הבסיסי שממנו צומח כל השאר..יאמה מכיל את העקרונות של אי אלימות, אמיתות, חופש מרדיפת בצע, שליטה בהנאות החושים ואי חמדנות."

"יש לחרוש את האדמה, כדי לרכך אותה, לנכש עשבים שוטים, להשקות ולדשן את השתיל הגדל, ואז בעדינות לטפח ולהזין אותו כך שהעץ יגדל בבריאות ובעוצמה ויניב פרי טעים ועסיסי. אנו יודעים שהמהות הרוחנית של העץ מרוכזת במיץ הפרי שלוף שהוא שיא הצמיחה של העץ...באותה הדרך עלינו לעקוב אחרי כל שלבי עץ היוגה אם אנחנו רוצים לחוות את תוצאותיו. יאמה מפתחת את איברי הפעולה, כך שיפעלו למען המטרות הנכונות. ניאמה מתרבתת את החושים ואת איברי החישה, אסנות משקות כל תא בגוף האנושי ומזינות אותו באמצעות אספקת דם שופעת. פראניאמה מתעלת את האנרגיה, פרטיאהרה מרסנת את המיינד ומנקה אותו מכל זיהומיו. דהארנא מסירה את המעטה שמכסה את התבונה ומחדדת אותה..דהיאנה מטמיעה את התבונה ובסמאדהי נהרות התבונה והתודעה זורמים יחדיו ומתמזגים בים הנשמה.. אם כן עץ היוגה מוביל אותנו באמצעות התרגול דרך שכבות הוויתנו עד שאנו מגיעים לחיות ולחוות את טעם גן העדן של פרי היוגה שהוא ראיית הנשמה".

חג עצים שמח

ואולי יעניין אתכם לקרוא גם:

על תנוחת הלוחם 3 - עוד תנוחת שיווי משקל מצוינת

תנוחות יוגה מומלצות לברכיים