עצות משיבננדה לגבי יוגה ובריאות

לאחר חופש קצר ומוצלח אני חוזר לכתוב בבלוג.
בזמן חופשתי קראתי חלקים מטקסט של סוואמי שיבננדה שנקרא Easy steps to yoga והחלטתי לתרגם כמה קטעים ממנו. הטקסט מעניין ונותן הרבה טיפים ועצות בנוגע לתרגול יוגה ומדיטציה ותרגול רוחני ככלל. מעניין לקרוא את הגיגיו של שיבננדה - אחד ממורי היוגה המפורסמים במאה ה 20, לגבי נושאים שונים.

סוואמי שיבננדה
הקטעים שאביא להלן הם תרגום חופשי שלי מתוך הפרק הראשון ותת הפרק בנוגע ליוגה לבריאות אשר נותן טיפים לבריאות טבעית וריפוי ממחלות:

  1. מקורן של רוב המחלות באכילת יתר, סיפוק מיני מוגזם והתפרצויות של כעס ושנאה. אם ה mind נשמר קריר ורגוע כל הזמן, תזכו לבריאות מצוינת, חוזק וחיוניות. האנרגיה שלנו מתכלה בגלל התקפי כעס. התאים והרקמות מתמלאים בחומרים רעילים וממיתים כאשר אדם מאבד את מזגו ונשאב לשנאה עמוקה. מחלות פיזיות מופיעות, הדם הופך להיות חם ודק וזיהום מופיע. מגוון של מחלות עצבים מיוחסות לאיבוד מוגזם של אנרגיה מינית והתקפים תכופים של כעס או זעם.
  2. תן למחלה להיות, אל תהיה מוטרד יותר מדי, אל תדאג ותקטר בגלל זה. נסה לפתח כוחות של עמידות והתנגדות. חזק את הגוף, ה Mind ומערכת העצבים. עשה תרגילים באוויר הפתוח, אכול אכול מזין, אמבטיות שמנים והרבה מנוחה. מצא תחביבים ויצירה לגוף ולנפש. חיה חיים מסודרים, נסה להיות מתון בצריכת מזון, שתייה ובילויים. חיה חיי רוח. כל המחלות יעזבו את הגוף מעצמן, כל החיידקים והווירוסים ימותו כאשר החיוניות, החוזק והמרץ יהיו בזרימה נכונה. זה הסוד לבריאות ואושר.
  3. אל תיסחף אחר הפרסומות היהירות של כל מיני שרלטנים ורמאים. חיה חיים פשוטים וטבעיים והכול יהיה בסדר בקרוב. אל תבזבז כסף על רכישת תרופות מיוחדות כביכול, הן אינן שוות כלום. רמאים מנסים לנצל אנשים שמאמינים ואינם יודעים. נסה לא ללכת לרופאים בתדירות גבוהה. עשה מאמץ להפוך להיות הרופא של עצמך. נסה להבין את חוקי הטבע ועקרונות ההיגיינה והבריאות. אל תיאבק נגד חוקי הטבע.
  4. צא להתענג באור השמש. חשוף את גופך לקרני השמש לזמן קצר כל יום. זה נקרא הליותרפיה - טיפול בשמש. שמש היא מקור לאנרגיה וכוח וכך אתה תוכל לשאוב אנרגיה וכוח מהשמש.
  5. השרה 12 שקדים ללילה, הסר את הקליפה ואכול אותם עם מעט סוכר טבעי בבוקר המוקדם, או שתוכל להכין משקה ע"י טחינת השקדים עם מעט פלפל שחור וסוכר טבעי. משקה זה נקרא thandai אצל הפונג'בים, וזהו משקה מקרר ומחזק.
  6. נוח כשצריך, התאם את התזונה שלך, אכול מזונות פשוטים, מלאים, קלים לעיכול וכאלו שלא מגרים את מערכת העיכול. ותר על מזונות חריפים או צורבים מאוד, תן למערכת העיכול לנוח ע"י צומות חלקיים. אם אתה יכול לצום ליום שלם, זה יכול להיות אפילו טוב יותר. צום מנקה רעלים ועושה רענון עמוק למערכת. תוכל לאכול מעט פירות או דייסה ואם אתה צמא לשתות מיץ לימון או תפוזים.
  7. קום ב 4 בבוקר לתרגל Japa, מנטרות ומדיטציה לשעה. מדיטציה יוצרת ויברציות חדשות ובריאות בכל תאי הגוף ומסירה מחלות. כל הרקמות נשטפות בנקטר אשר זורם בזמן מדיטציה, כל גורמי המחלות מושמדים. הרציונל המדעי של תרגול יוגי-רוחני כזה עדיין איננו יודע למדע.
  8. מדוע אתה מכניס לגוף חומרים ותרופות זרים שלא לצורך? דבוק בתרופות טבעיות ו Yoga Chikitsa. תרגל באופן סדיר פראנימה, תרגילי נשימה, אסאנות, תרגילי ריכוז ומדיטציה. זה הריפוי והטיפול האמיתיים. אל תחשוב יותר מדי על המחלה, חשיבה מוגזמת רק תחריף את המצב. נסה לשמור את ה mind עסוק במשהו, אל תחשוב על הגוף החולה אלא על ה Atman הנצחי אשר נטול מחלות. נסה לשמור על גישה חיובית, עשה מדיטציה על הצליל Om, חשוב ושיר Om, זהו הריפוי הטוב ביותר לכל המחלות. חייך וצחק, אתה נשמה חסרת גוף שלא תמות אף פעם. אל תשכח זאת לעולם.
  9. שאלוהים יברך אותך בבריאות מושלמת, חיוניות, מרץ, חוזק ואריכות ימים. שתפרח. om shanti
שתהיה לכולנו בריאות טובה ואריכות ימים.

אולי יעניין אתכם לקרוא גם: