צחוק הוא אחד מתרגילי הנשימה הטובים ביותר

 מתי בפעם האחרונה צחקתם טוב?

במציאות חיים לא פשוטה כמו שאנו חווים בישראל בפרט,  ובחיים בוגרים רציניים ומלאי מטלות ומשימות ככלל, לא תמיד יש מקום, רצון וזמן לצחוק בריא ומשחרר. חוץ מההיבט החשוב של ביטוי שמחה וחיות לצחוק יש גם ערך בריאותי גדול מאוד בעבודה עם הסרעפת - שריר הנשימה הגדול שנמצא בין חלל הבטן לחלל בית החזה.

נתקלתי לא מזמן בקטע בנושא מתוך הספר The well lived life והנה תרגום חופשי שלו:

"בגוף הצחוק משמש למטרה חשובה, הוא באופן די מילולי מדגדג את בלוטות האדרנל. הסרעפת ממוקמת בדיוק מעל בלוטות האדרנל אשר מהוות בית לתגובתיות, פחד, כעס, אפאתיות ושנאה. כאשר אנחנו צוחקים אנחנו מכווצים ומשחררים את הסרעפת. זה נותן טלטול קטן לבלוטות האדרנל שאני חושבת עליו כמו דגדוג. מניסיוני בלוטות האדרנל מקבלות הקלה עם ההזמנה להרפות ולשחרר."

זה מזכיר לי עם חיוך שאי שם לפני מספר שנים טובות כשעבדתי על הסרעפת יותר באינטנסיביות בגלל עניינים רפואיים שהיו לי עם הקול, התחלתי לתרגל יוגה צחוק למשך תקופה והצטרפתי כמה פעמים ל"קבוצת צחוק", קבוצת אנשים שהיו נפגשים אונליין למטרה אחת בלבד והיא לצחוק, זה מתחיל מלאכותי ובאיזשהו שלב מדבק ופשוט צוחקים יחד.

לצחוק יש עוד מעלות בריאותיות למשל, הוא מקרב בין אנשים, משפר את מצב הרוח, מגן מפני השפעות של לחץ, מקל על כאבים, עוזר להתמיר רגשות קשים, ומפעיל את שרירי הפנים:)

אז אולי זו הזמנה ותזכורת שאפשר לתרגל את הסרעפת גם בצורות אחרות ושחשוב מדי פעם לפנות מקום לצחוק.

רוצים לצחוק? הנה כמה רעיונות:

  • מלחמת דגדוגים עם אחד הילדים
  • לצפות בסדרה, מופע סטנדאפ או סרטונים מצחיקים
  • נסו לצחוק באופן מלאכותי ו"מוגזם" כתרגול
  • חפשו אנשים מצחיקים מסביבכם ושמעו קטע


פסל של תינוק בודהה צוחק מאמזון


אולי יעניין אתכם לקרוא גם: