למה כדאי לכם לגור בדירה קטנה

הדירה הנוכחית שלי קטנה משמעותית מהקודמת,
אחרי יותר משנתיים כאן, התרחבות משפחתית ושינויים דינאמיים בבית ובעיצוב שלו אני מרוצה. הנה כמה יתרונות במגורים קטנים יותר ברוח גישה יוגית/מינימליסטית/פונקציונלית/פשוטה לחיים:

בתקופה של חוסר יציבות כלכלית ולכל מי שמנסה להקטין הוצאות, דירה קטנה יותר עדיפה בהרבה, העלויות יכולות לקטון משמעותית בשל שכר הדירה, ארנונה נמוכה יותר, חשבון חשמל נמוך יותר וגם הוצאות שוטפות על תחזוקה וכו' .

מרחב קטן יותר גורם לך להיות יצירתי יותר, צריך להשקיע יותר מחשבה על אחסון, על שהייה בבית עם אחרים, על ניצול נכון של מרחב, מצד שני זה גם יכול להיות צפוף ופחות מאפשר למי שלא רגיל. עבור אלו שצריכים מרחב הפתרון הוא לגור בדירה קטנה עם גישה לגג/גינה, פארק קרוב ומקומות נגישים בהם אפשר לבלות/להירגע.

בית קטנטן בעיצוב מגניב - תמונה מאתר tinyhousepins.com
למי שיש ילד/ים קטנים  לדירה קטנה שמתוכננת טוב יש כמה יתרונות, למשל יותר קל לעשות דברים כשהילד/ה בטווח ביטחון ויותר קל לחמם בחורף. ויש בזה משהו נעים ומשפחתי. גם במרחב לא גדול אפשר ליצור עבור ילד כל מיני פינות ומרחבים קטנים למשחק ושהייה.

לתחזק בית באופן שוטף גם למי שנעזר במנקה דורש עבודה ותשומת לב, בבית קטן יותר יש פחות עבודה על זה, וזמן פנוי זה מצרך יקר וחשוב. ואת הזמן הזה אפשר לנצל ולצאת החוצה ולא לשבת בבית הגדול שלנו על הספה מול הטלביזיה/מחשב...

אולי יעניין אותך לקרוא גם:
צלחת הבריאות של אוניברסיטת הרווארד
בריאות טובה יותר לא חייבת לעלות ביוקר
הפרדוקס של העידן הנוכחי - טקסט של הדלאי למה