איך לשמור על כושר בלי לעשות ספורט

בסופו של דבר להרבה אנשים קשה להתמיד בפעילות גופנית במסגרת כזו או אחרת. זה יכול להיות עניין של עומס בחיים, אישיות או שפשוט לא מוצאים פעילות ומסגרת מתאימים.
גם אנשים שמתאמנים מדי פעם לא בהכרח פעילים מספיק, אם אתה יושב במשרד/כיסא הרכב/ הספה בבית רוב היום והולך פעם בשבוע לעשות ספורט (או יוגה) זה כמובן עדיף מכלום אבל לא ממלא את הצרכים של הגוף בפעילות גופנית ותנועה.

אז מה עושים?
מכניסים את הפעילות והתנועה לחיי היום יום.

בהיסטוריה האנושית, לאורך רוב התקופות אנשים היו פעילים, בחיפוש אוכל, בעבודות פיזיות של אחזקת הבית, בתנועה ממקום למקום ברגל, רבים עבדו בעבודות פיזיות ואולי גם התעסקו בנוסף בספורט למטרות הנאה.
העניין הוא שהיום, אפשר להעביר ימים שלמים בלי להשתמש בגוף יותר מדי (אולי חוץ מהאצבעות על המקלדת או הסמארטפון) ולאורך זמן זה יוצר בעיות רפואיות שונות וגורם לגוף להתנוון ולאבד מיכולותיו.

אז חוץ או בנוסף לספורט החביב עליכם, ובמיוחד למי שלא פעיל גופנית במסגרת עבודתו צריך לחשוב איך להכניס יותר פעילות בשגרה השוטפת שלנו, הנה כמה רעיונות:

  • להתנייד ברגל או באופניים לפחות חלק מהזמן, למי שגר בעיר זה ממש מתבקש, בנוסף ליתרונות הבריאותיים זה גם יכול לחסוך כסף, זמן וכאב ראש, אם אתם מתניידים ברכב, תמצאו דרך לשלב קצת הליכה, למשל לחנות קצת יותר רחוק, או לוותר עליו לנסיעות קצרות.
  • להשתמש במדרגות במקום מעלית כמה שאפשר, ואם אתם ממש במצב רוח טוב, לטפס מדרגות שתיים שתיים:)
  • לנקות ולהחזיק את הבית לבד, למי שעושה זאת מובטחות מגוון תנועות שונות (שטיפה, טאטוא, תליית כביסה, שאיבה וכו') שעוזרות להפעיל את הגוף וגם בית נקי ומסודר.
  • קחו כלב, זה יחייב אתכם לצאת איתו לטיולים וללכת כל יום
  • בזמן העבודה או בערב בבית, שלבו מדי פעם הפסקה לכמה מתיחות או תרגילים, עניין של מקסימום כמה דקות כל פעם שיכול להצטבר לסך משמעותי
  • למי שיש ילדים, צאו איתם לשחק בחוץ ותרשו לעצמכם במקום לשבת ולהסתכל להצטרף מדי פעם, לטפס, לרוץ, לשחק בכדור וכל דבר אחר, כולם ירוויחו
עוד רעיונות יתקבלו בברכה
תנועו ותיהנו

אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

אולי תיקח אותי לטיול ומשחק בחוץ?