רימון מוסיף המון - או מה אפשר לעשות עם רימונים.

ושוב אנחנו מתקרבים לסוף עונת הרימונים ואפשר למצוא בשווקים ובחנויות רימונים במחיר ממש נמוך, זו ההזדמנות לקנות כמה ולשלב אותם במטבח שלכם.

מתכונים עם רימונים - תמונה מויקיפדיה
למה בכלל כדאי לאכול רימון?
הוא מאוד בריא וכמובן גם טעים, הרימון עוזר לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, מקטין רמות כולסטרול, עשיר בויטמין K, אשלגן ונוגדי חימצון (טאנינים ופלבנואידים) ומומלץ לחולי סרטן וטרשת עורקים.

אז אפשר ליהנות ממיץ רימונים סחוט טרי (יש יתרון כלשהו לשתיית המיץ מאחר וכפי הנראה חלק מנוגדי החימצון משתחררים מהקליפה בתהליך הסחיטה) או לאכול את הגרגירים. נכון שלפתוח רימון יכול להיות קצת מלכלך ודורש סבלנות אבל בהחלט שווה את זה. למי שאין סבלנות אפשר גם לקנות היום גרגירי רימון בקופסא (פחות מומלץ אבל אף אחד לא מושלם).

אז מה נעשה עם הרימונים, הנה כמה אפשרויות:

  1. סלט ירוק עם גרגירי רימון: לבסיס נשתמש מלפפון אחד או שניים קצוצים דק וחופן גדול של עלים ירוקים קצוצים: פטרוזיליה, כוסברה וכו', אליהם נוסיף חופן יפה של גרגירי רימון ונתבל במיץ לימון, קצת מלח ושמן זית. פשוט וטעים. לשדרוג וגיוון אפשר להוסיף גם ירק נוסף כמו פלפל או גזר, נבטוטים ונבטים שונים וגרעינים למשל גרעיני חמניות או דלעת.
  2. פינוק/קינוח רימוני טעים ומלא אנרגיה: בקערית קטנה נפזר גרגירי רימון, ונוסיף מעט פירות יבשים, אגוזים וזרעים למשל: צימוקים, משמש מיובש קצוץ, זרעי צ'יה, קוקוס טחון, שברי שקדים או קשיו, קצת סילאן אולי ועוד לפי מה שבא לכם ויש במקרר. שתי דקות הכנה גג ויש לכם מנה מגניבה, בריאה וטעימה.
  3. אפשרות נוספת זה להוסיף גרגירי רימון לסלט קינואה, סלט קוסקוס או בורגול
  4. בפוסט קודם הצעתי משקה טעים של מיץ רימונים, לימון והיביסקוס, כנסו לקרוא ולנסות
  5. ואחרון חביב, לחובבי האלכוהול, נסו שילוב של קוקטייל עראק רימונים הכולל עראק, מיץ רימונים טרי, קצת קרח ולמי שרוצה גם קצת מיץ לימון.

תיהנו ושיהיה בתיאבון

ואולי יעניין אתכם לקרוא גם:
טיפים לתזונה לקראת החורף
תזונה נגד סרטן
אורח חיים ותזונה לחולי לב ובעיות לחץ דם