שני תרגילי נשימה מרגיעה

והפעם שני תרגילי נשימה מרגיעים שיכולים לעזור במצבים של לחץ וחרדה, ולצערנו לא חסר כאלה. בפוסט קודם שכתבתי הרחבתי על נשימה ותרגילי נשימה אז מי שרוצה להתעמק בנושא מוזמן.
לתרגילי נשימה יש אפקט מדהים על מצב הרוח ומצב הנפש, ואפשר לעשות אותם כמעט בכל מקום בלי שזה יפריע לאף אחד (או לנו). בשביל לראות תוצאות מומלץ לתרגל אותם באופן שוטף ולא רק להיזכר בהם בזמן לחץ. מעבר להשפעה מרגיעה יש להם מעלות רבות לבריאות ותפקוד הגוף.

תרגיל נשימה 1 - נשימה אל הבטן
אפשר לעשות תרגיל זה בישיבה או בשכיבה על הגב, עדיף במצב שלגוף נוח ונוכל להיות עם הנשימה.
בתרגיל זה, נניח את שתי הידיים על הבטן וננשום אל הבטן, כשמכניסים אוויר, נמלא את הבטן וכאשר מוציאים אוויר נרוקן אותה, וננסה להוציא את כל האוויר לאט לאט החוצה. נשימה זו נעזרת בסרעפת ובשרירי הבטן ויוצרת אפקט מרגיע על הגוף ועל התודעה. מגע הידיים אל הבטן יכול לעזור "להרגיש" את הנשימה.
אפשר לעשות תרגיל זה למשך 2-3 דקות בתור התחלה ועם הזמן לשלב אותו לפני השינה, כשרוצים להירגע אחרי יום עבודה או בכל מצב אחר.

תרגיל נשימה 2  - נשימה ביחס של 1:2 בין חלקי הנשימה
בתרגיל זה אנו מווסתים את הנשימה לקצב מסוים, בו הנשיפה - הוצאת האוויר, ארוכה פי 2 מהשאיפה - הכנסת האוויר. לדוגמא, אם אנו סופרים 2 לשאיפה, ננשוף לקצב 4. כאשר אנו מנסים לנשום באופן יציב, רציף ורגוע.
גם את תרגיל זה אפשר לעשות בישיבה או בשכיבה בנוח על הגב. נתחיל עם מספר מחזורים של נשימה רגילה וטבעית ולאחר מכן נבחר קצב נוח ונכון לנו לתרגיל, כזה שאפשר להישאר איתו למשך מספר מחזורי נשימה.
תרגיל זה יכול להיות קשה בהתחלה אבל חשוב מאוד במיוחד לאנשים להם קשה הנשיפה. עם הזמן ותרגול אפשר לראות שינוי משמעותי ביכולת הנשימה. קצב זה נחשב בתרגול יוגה כקצב מרגיע שיכול לעזור להפחית רמות חרדה ולחץ.
ניתן בתרגיל זה להוציא אוויר דרך הפה, כאשר אנו עושים עם הפה עיגול כמו לשריקה ואז להוציא אוויר לאט החוצה.

אתם מוזמנים להתנסות ואם יש שאלות להוסיף כתגובה או לפנות אלי.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
מאמר שכתבתי על יוגה, בעיות נשימה ואסטמה
התמודדות עם מחשבות של דאגות, לחץ וחרדה
על תה וחליטות צמחים