דברים שאני מנסה לעשות בשביל בריאות טובה

כמו שאומרת פרסומת שרצה עכשיו, נדמה לי לתה ירוק, אורח חיים בריא זה עניין של החלטות קטנות, ולגישתי דברים קטנים שאנו עושים יום יום מצטברים ויוצרים אפקט משמעותי על הבריאות שלנו לאורך זמן. גם אם אנחנו לא מושלמים וגם אם יש לנו עדיין (ותמיד יהיו) כמה הרגלים פחות טובים, זה אף פעם לא עניין של הכול או כלום.
אז הנה 3 דברים שאני משתדל לעשות כל יום כדי להשקיע בבריאות שלי.

לשתות חליטות צמחים ותה (ירוק או אדום)
תכל'ס, זה מה שאני שותה רוב הזמן. בחורף תה או חליטות צמחים חמים, בקיץ יותר חליטות בטמפרטורת חדר. של מה?
יש לי מגוון רחב של עלים חלקם גידול מרפסת שלי, חלקם מגינות של אחרים ומדי פעם אני גם קונה, בין האהובים עלי: לואיזה, זוטא, נענע, תה אדום, קמומיל, חליטת פירות יער ועוד. צמחי חליטות יכולים לעזור לשפר את הבריאות הכללית, לעזור במצבים בריאותיים ספציפיים שונים או סתם להוסיף קצת טעם למים ולחיים. בקיצור מומלץ מאוד. אפשר גם לשלב מי חליטה יחד עם מעט מיץ טבעי או כבסיס לשייק ולהכין משקאות טעימים ומרעננים. למי שאין כוח להתעסק עם העלים אפשר פשוט לקנות תיונים טבעיים (שימו לב מה הרכיבים הראשונים ושאין כל מיני תוספות לא הכרחיות).
פה כתבתי עוד על חליטות ותה
ופה הצעתי משקה בריא וטעים הכולל תה היביסקוס

נענע הולכת טוב עם לימון למשקה קייצי ומרענן
להשתמש ברגליים
חשוב במיוחד למי שיושב במשרד כל היום ולא זז במסגרת העבודה. ללכת, לעלות במדרגות, לנסוע באופניים או לרוץ קצת ולעשות את זה על בסיס יום יומי. הרגליים שלנו נועדו לשימוש, וכשלא משתמשים בהן זה מתכון לבעיות שונות. בתור עירוני, די קל לשלב הליכה או נסיעה באופניים כדרך תחבורה מהירה ונוחה. אם אתם מתקשים למצוא זמן או מקום להליכה הנה כמה רעיונות שאולי יעזרו:
  • תוציאו את המעליות והמדרגות הנעות מהלקסיקון שלכם, לפחות לקומות נמוכות.
  • תחשבו על להביא הביתה כלב, הליכות יומיות עם הכלב הן דרך מצוינת לחלץ עצמות וללכת.
  • רדו תחנה מוקדם יותר, או תחנו טיפה רחוק יותר כדי לשלב כמה דקות הליכה בדרך לעבודה או לכל מקום אחר.
לאכול יותר ירקות
עבורי ירקות הם המרכיב התזונתי החשוב ביותר, הם יחסית זולים ונמצאים בשפע בהתאם לעונה, עשירים ברכיבים תזונתיים, דלי קלוריות/שומן ומציעים מגוון טעמים, צבעים ומרקמים. אז אני משתדל לאכול כל יום מגוון ירקות: בשייק ירוק, ירקות מוקפצים, ירקות בתנור, בתבשיל אורז או קטניות, סלט חי, מרק בחורף ועוד. עם השנים נפתחתי גם לירקות שפעם היו פחות בתפריט שלי כמו קולורבי, סלק, מנגולד, צנונית וארטישוק ירושלמי. נחמד וחשוב לנסות דברים חדשים.
והנה כמה מתכוני ירקות פשוטים:
מתכון טבעוני לירוקים מוקפצים
מתכון לירקות בתנור או טוסטר אובן
מתכון פשוט לסלט נבטוטים וירקות 
מתכון לאזוקי וירקות כתומים


ירקות יוסיפו לבריאות שלכם
אולי יעניין אתכם לקרוא גם:
עקרונות ורעיונות לבריאות טובה
בריאות טובה לא חייבת לעלות ביוקר
תזונה לחולי לב