מדריך להפחתת הוצאות האוכל שלנו


10 דרכים להפחית בהוצאות האוכל שלנו
בימים של העלאות מחירים ומשברים כלכליים שעומדים בפתח היינו רוצים למצוא דרכים להפחית בהוצאות שלנו, וחלק ניכר מההוצאות שלנו הן על אוכל. מי שמנסה לאכול בריא יותר נתקל אולי בהתלבטות: כיצד להתחיל או להמשיך לקנות מוצרים איכותיים / בריאים / אורגניים אשר לרוב הנם יקרים יותר ועדיין לשמור את סך ההוצאות שלנו על אוכל ברמה סבירה.
בריאות לא חייבת לעלות ביוקר
אז הנה 10 טיפים שיעזרו לכם לחסוך בהוצאות על אוכל וכנראה גם יתרמו לבריאות שלכם

1.      לקנות מרכיבים ראשוניים וחומרי גלם ולא דברים מעובדים ומוכנים. עם מרכיבים אפשר לגוון, להשתמש בכל מיני צורות ואת חלקם אפשר לשמור לאורך זמן בלי שיתקלקלו, לעתים הם גם זולים יותר ממוצרים מוכנים.
2.      לאכול עונתי ומקומי, ירקות ופירות העונה תמיד זולים יותר, ופה הרווח הוא כפול גם לכיס וגם לבריאות שלכם. לצערנו בארץ תוצרת מקומית יכולה להיות יותר יקרה ממוצרים מיובאים, אבל בתקווה שזה ישתנה בעתיד, ונוכל ליהנות מתוצרת מקומית זולה ובריאה.
3.      עשה זאת בעצמך, דברים שאנחנו אוהבים וקונים באופן קבוע אולי נוכל ללמוד להכין לבד, למשל גרנולה, מיצים וחליטות, ממרחים, זיתים, עוגיות ועוד. כך גם נחסוך כסף, גם נקבל מוצרים בריאים יותר וגם נפתח את תחביב הבישול שלנו. אם אתם לא יכולים להכינם אולי אחד החברים שלכם כבר עושה זאת וישמח לשתף.
4.      לקנות במבצע ובכמויות, כל מי שמבשל באופן קבוע ומשתמש במוצרי גלם באופן קבוע יכול לקנות מוצרים יבשים בכמויות גדולות ובפרט כאלה אשר נמצאים במבצע (למשל שמן זית, דגנים, קטניות, טחינה, אצות ועוד) מתוך ידיעה שנשתמש בהם בקרוב ולא סתם נאגור מוצרים שלא לצורך.
5.      להקטין את הפסולת, אנשים רבים זורקים חלק נכבד מהאוכל אותו הם קונים או מכינים, נניח שאתם זורקים "רק" 20% מהאוכל (או מהצלחת או ישר מהמקרר כי התקלקל), תחשבו כמה כסף אפשר לחסוך אם תצליחו להפחית את הכמות המתבזבזת. איך עושים את זה? משתמשים בשאריות, ממעטים לקנות מוצרים מוכנים עם תוקף שימוש מוגבל, לומדים לבשל כמויות בהתאם לצורך ולהשתמש בכל מה שקונים. ואם נשארת פסולת רטובה, אפשר להכין איתה קומפוסט ולקבל דשן איכותי לגינה.
6.      לאכול עם חברים, אם כל אחד מכין מנה, או מארח בתורו, אפשר גם לחסוך כסף וגם ליהנות מזמן איכות עם החברים, אם החברים שלכם מבשלים בריא וטעים, הרווחתם.
7.      לתכנן מראש, עם הזמן, ככל שמבשלים יותר אפשר לתכנן אילו כמויות ומרכיבים אנו צריכים לפרק זמן של כמה ימים או שבוע קדימה. אז אפשר לקנות רק מה שצריך, לקנות במקום זול יותר, ולא לקנות כל מיני שטויות שעדיף שלא נאכל.
8.      לבשל מראש, אם יהיו לכם בבית מנות שהכנתם מראש ומרכיבים למתכונים בריאים, פשוטים ומהירים תוכלו להימנע ממצב בו חוזרים הביתה, אין מה לאכול ואז אוכלים לא טוב או מזמינים אוכל.
9.      לגדל לבד, זה אמנם יותר מורכב למי שחי בדירה קטנה בלי שטח, אבל אל תשתמשו בזה כתירוץ. תמיד אפשר להתחיל ולגדל בבית: עלים ירוקים, עשבי תיבול, עלים לתה ואפילו ירקות, וכמובן הנבטה ביתית. זה אולי לא יגיע לכמויות גדולות אבל עדיין יכול לחסוך כסף, קניות מיותרות, ואולי הכי חשוב זה אחלה תחביב שרק יעשה לכם ולבית טוב. אם אין לכם מקום בבית, חפשו גינה קהילתית קרובה או מקום שאפשר ללקט או לקטוף.
10.  לאכול כמויות קטנות יותר אבל של דברים מזינים ובריאים. ככל שאנו מתבגרים אנו צריכים פחות מזון לצמיחה ולתפקוד, זה כמובן תלוי בהרבה גורמים של אורח חיים אבל ככלל אפשר להפחית, בוודאי מזונות ריקים שלא מזינים. אם נקבל מספיק מרכיבים תזונתיים חשובים כשנאכל מעט, נוכל לחסוך הרבה.

עוד תכנים שאולי יעניינו אותך: